Nuffnang Ads

Wednesday, August 17, 2011

Bukan Niat Nak Tunjuk...






wah wah..dah lebih separuh bulan kita berpuasa..sekejap je kan..alhamdulillah setakat hari ini belum miss masak dan tak pernah lagi masuk mana-mana bazar ramadhan...dikurniakan masa yang cukup dan kudrat tenaga yang luar biasa berbandig dengan puasa lepas, ummi dapat memasak juadah sendiri untuk suami dan anak2..alhamdulillah sekali lagi.pada bulan ini, tak adalah mengejar sangat untuk memasak dan melupakan semangat nak tambah pahala kan..wah sedikit tersentap dengan statement itu..actually benda2 pahala yang kita buat rasa tak payah le nak canangkan...heheh buat kang mcam tak ikhlas..baik tak payah bising...tang tunjuk dan paste gambo kat facebook tu, suka-suka nak share..kalau rasa tak berapa berkenan tok sah baca...tak apa...tak rugikan apa2 pun...daripada menambahkan dosa korang sebab mengumpat dan mengata walaupun dalam hati je yg bercakap...tapi sorry la kalau perbuatan ummi menyebabkan korang berdosa pulak...i'm so sorry... tapi sebelum segalanya berakhir..termasuk bulan puasa yang nak habis nie...so, teringin nak paste semua menu juadah puasa setakat hari ini....gambo yg menghiasi entry hari ini adalah juadah2 yang dimasak khas dengan penuh kasih sayang...rasanya pun sedap...!



2 comments:

  1. waaaahhhhh.... rajinnya zulie masak..... bertuah zarisman... tengok lauk lauk tu semua, kecur air liur.... :)

    zulie balik kerja tak penat ke? ... iron woman betul... fidza balik kerja, memang dah lembik... kalau sekali sekala masak jugak, memang ketar ketar badan rasa... pucat pucat muka...

    ReplyDelete
  2. entahlah bulan puasa ni dia punye energy lain macam sikit..anak2 pun seperti memahami yg umminya kena buat kerja semua sednri..lain la tahun lepas ada miad boleh tolong...Allah beri kekuatan dan amat bersyukur ke atas kurniaan nya yg satu ini. sekarang pun afnan dah mula wean off..tu yg tak ketar sangat..tahun lepas sebab masih mneyusu full maka tenaga banyak disalurkan untuk penyusuan...pengorbanan seorang isteri dan ibu....:)

    ReplyDelete