Nuffnang Ads

Thursday, August 26, 2010

ketagih....

aii semua..dah masuk minggu ke 3 berpuasa..bermakna ada kurang 2 minggu jer lagi nak menyambut lebaran betul tak??...mood untuk melengkapkan apa yang ada dan merealisasikan cita2 pun dah datang denngan berkobar2..hasilnya minggu lepas ummi telah berjaya membuat biskut raya 2 jenis tau..peanut butter dan chocolate chip...alhamdulillah walaupun baru pertama kali buat sendirian..berjaya jugak dengan hasilnya memang boleh dibanggakan memandangkan zhafran anak ummi yang yang jadi juri merasa biskut yang panas2 baru keluar oven...tak sabo2 nak merasa...kata best ummi sambil menunjukkan thumbs up....teruja tunggu waktu buka untuk merasa hasil sendiri buat..ya...betul, pandai zhafran jadi juri...hehhehe

tapi betul la kata orang..bila kita buat menjadi memang ketagih nak buat lagi..sekarang ummi mencari2 resepi biskut lain untuk tambah2 ...seronok tau bila biskut dah jadi ..sedap pulak tu..puji diri sendiri lak kan..tapi ye lah kagum rupanya ummi ini ada bakat untuk membuat cookies, ingatkan boleh memasak lauk pauk sahaja..upps...terlebih sudah kan????

dah boleh buat biskut nie, dalam kepala sibuk nak pergi kedai bakery untuk beli barang2 buat kuih..tak sabo2..hehheh....alhamdulillah kali ini niat tak nak mengorder biskut raya dari teman2..akhirnya membuahkan hasil...harap2 tahun depan boleh mengasah skill lagi...hero2 ummi tak kacau ke?...jgn silap..diorang nie pun nak uli sama...hehheh...takper, anak lelaki juga perlu belajar nak buat biskut..kot2 tahun depan boleh tolong ummi berbisnes....:)

2 comments:

  1. semangatnye ko buat kuih raya.. bagus!! nanti ada masa aku gi raya umah ko ekkk... hehhhe... leh merasa! aku nak mengadap tepung nie cukup la tak rajinnya... pastu nak mengemas.. kot ada maid yg tukang kemas takpe gak.. heheh.. ini ada assistance yg tolong kacau.. hehhehe

    ReplyDelete
  2. tula, alhamdulillah aku ada maid tolong bersihkan...hehehe...budak2 nie pun aktif mengacau gak...siap nak makan tepung,..yang baru letak dalam acuan pun diorang nak makan...nak oiii!!!

    ReplyDelete